HAMMOCK is de eerste softwareleverancier die hoogwaardige software aanbiedt voor het dossierbeheer van bedrijfsjuristen. Tot nu toe werd er vooral software gebruikt die voor advocaten ontwikkeld was. Hoewel de werkzaamheden een grote overlap vertonen, hebben advocaten en bedrijfsjuristen een verschillende manier van dossieropbouw. Gevolg is dat er gewerkt wordt met software die niet handig werkt, veel onnodige velden en schermen heeft.
HAMMOCK heeft een oplossing die wel aansluit bij de behoeften van bedrijfsjuristen.
Alle schermen en velden die niet van toepassing zijn, zijn verwijderd. Dit werkt veel sneller en eenvoudiger. Voorbeelden zijn de gegevens voor debiteurenbeheer, BTW, tijdschrijven en declareren.
Er zijn ook functionaliteiten toegevoegd die specifiek zijn voor bedrijfsjuristen. Zo kan er gewerkt worden voor een vennootschap en is het briefpapier toegevoegd voor die specifieke vennootschap waarvoor gewerkt wordt.
HAMMOCK is zo gemaakt dat u eenvoudig thuis kunt werken. De dossieropbouw gaat volledig automatisch en in de cloud. Hierdoor zijn gegevens altijd up to date en overal beschikbaar. De schermen zijn zo opgebouwd dat HAMMOCK ook prettig werkt op een laptop.
Inloggen
HAMMOCK maakt gebruik van Single Sign On. Bij het opstarten van uw computer start u OUTLOOK en daarmee automatisch ook HAMMOCK op.
We bieden de mogelijkheid voor twee factor authenticatie.
Dossier
Het dossier bevat de volgende onderdelen:
Dossier kunnen worden aangemaakt door:
Type partijen binnen een dossier
Elk kantoor heeft zijn eigen type partijen waarmee gecommuniceerd wordt.
Bij het inrichten van HAMMOCK kan door het kantoor aangegeven worden welke partijen toegevoegd worden. Denk hierbij aan deurwaarders, gerechtelijke instellingen, de wederpartij of diens advocaat.
Standaard zijn er twee partijen aanwezig, te weten cliënt en debiteur. Deze partijen worden door het systeem gebruikt voor het declareren.
Mappenstructuur
De mappenstructuur richt u naar eigen wens in.
Het is ook mogelijk om sub-mappen en sub-sub-mappen toe te voegen, te (her)noemen en te verwijderen.
Taken
HAMMOCK heeft een uitgebreid takensysteem.
Taken kunt u aan uzelf of andere gebruikers toewijzen, aanvullen met bijlagen en ze agenderen.
Op uw persoonlijke dashboard worden de taken die u heeft uitgezet en de taken die aan u zijn toegewezen gesorteerd op datum weergegeven. Hierdoor heeft u alle taken overzichtelijk op één plaats.
Tutorials
Met onze tutorials leert u om HAMMOCK binnen één uur te gebruiken.
Voordat u begint, volgt u de tutorial. Hierna kent u alle ins en outs van het systeem. En als er iets niet duidelijk is dan kunt u de tutorial eenvoudig nog een keer bekijken of pauzeren. Het gebruik van tutorials is voor de meeste mensen daardoor effectiever, u leert op uw eigen tempo en op de momenten dat het u het beste uitkomt.
In totaal zijn er drie trainingen:
Deze tutorials zijn zeer gedetailleerd en worden permanent geüpdatet. Alle aanpassingen in HAMMOCK worden meteen in de tutorial bijgewerkt.
Creëer uw eigen maatwerk
HAMMOCK kunt u geheel naar uw eigen wensen en voorkeuren inrichten. In de daarvoor bestemde tutorial leert u in 30 minuten op eenvoudige wijze hoe u dit kunt doen. Stap voor stap en begrijpelijk.
Voorbeelden van aanpassingen
E-mail verwerking
HAMMOCK verwerkt automatisch uw e-mails.
E-mails worden niet alleen in uw inbox in Outlook automatisch per dossier in een aparte map opgeslagen, maar ook in HAMMOCK. In beide kunt u deze dus bekijken.
E-mails die u verzonden heeft kunt u ook automatisch laten verwijderen uit uw map ‘verzonden e-mails’ in Outlook als ze zijn opgeslagen in HAMMOCK. Als u voor die optie kiest is uw map ‘verzonden e-mails’ altijd leeg.
Dashboard
Bij het openen van HAMMOCK komt u als eerste op de homepage.
De homepage geeft u direct inzicht in:
U heeft met andere woorden een snel en compleet overzicht.
WORD-bestanden naar PDF
U heeft een Word-bestand dat u als PDF-bestand wilt versturen. Of u wilt het als PDF én als Word-bestand versturen. Hiervoor heeft HAMMOCK de oplossing ‘DOC > PDF’ en ‘DOC > PDF + DOC’.
U selecteert het te verzenden Word-document, kiest de ontvangers en maakt de e-mail aan. Vervolgens voegt u de begeleidende tekst toe en kiest u of u het Word-bestand wilt omzetten naar een PDF-bestand. U hoeft met andere woorden uw bestanden dus niet eerst op te slaan of PDF-bestand.
Apple en Windows
Met HAMMOCK kunt u werken via een Apple-computer en via een Windows-computer.
Integratie met Zivver
HAMMOCK is volledig geïntegreerd met ZIVVER. Hierdoor kunt u eenvoudig en veilig e-mailen met de rechtbank, advocaten en uw cliënten/
ROADMAP HAMMOCK 2022 |
HAMMOCK is nooit af. Wij blijven zoeken hoe we het voor u als gebruiker makkelijker kunnen maken.